vrijwilligers bij Dream4Kids

Vrijwilligers zijn de kern en het levensbloed van Dream4Kids. Meer dan 100 vrijwilligers laten dromen uitkomen door hun rol in de organisatie van Droomdagen, door te werken bij evenementen, fondsen te werven en om het merk Dream4Kids op te bouwen. Vrijwilligers zijn belangrijker dan ooit. Vrijwilligerswerk wordt beschouwd als een activiteit waarbij een persoon vrijwillig en onbetaald een dienst verricht, werken omdat men dat wil en niet omdat het moet. Het kan vele vormen aannemen en kan worden uitgevoerd door een breed scala aan mensen op veel gebieden, terwijl het een gevoel van voldoening geeft dat voortkomt uit teruggeven aan een gemeenschap, behulpzaam zijn, bezig zijn, nieuwe mensen ontmoeten en vaardigheden ontwikkelen.

Door met vrijwilligers te werken, is Dream4Kids vertegenwoordigd in alle dwarsdoorsneden van de samenleving, wat bijdraagt aan de legitimiteit en goodwill van onze organisatie. Door met vrijwilligers te werken, kunnen we ook profiteren van hun competenties en vaardigheden om onze organisatie te verbeteren. We kiezen er niet voor om met vrijwilligers te werken om de kosten laag te houden, we kiezen ervoor om met vrijwilligers te werken omdat ze onze organisatie sterker maken.

het start met een visie

De volgende visie weerspiegelt ons als Dream4Kids voor het werken met vrijwilligers:

Vanaf het begin zijn we begonnen met een groep vrijwilligers, en nog steeds zijn vrijwilligers de drijvende kracht achter alles wat we doen. Zij zijn ons grootste team en het hart van onze organisatie. Ze verbinden ons met hun gemeenschap en brengen Dream4Kids naar elke gemeenschap. Vrijwilligers brengen een schat aan perspectieven, vaardigheden en cultuur met zich mee – zij zijn het gezicht van Dream4Kids en voor de droomkinderen die we dienen. Onze vrijwilligers hebben verschillende achtergronden en culturen en zijn verenigd door één doel.

Bij Dream4Kids proberen we allemaal een echte impact te maken op het leven van droomkinderen met een trauma, door hun droom waar te maken. Iedereen bij Dream4Kids speelt een cruciale rol in deze missie. Sommigen richten zich op fondsenwerving, administratie, evenementen en anderen organiseren Droomdagen. Zo laten we zien dat de toekomst ook iets moois te bieden heeft. We laten droomkinderen geloven in de toekomst en voelen en ervaren dat zij belangrijk zijn.

Vrijwilliger bij dream4kids
Het start met een visie