dreamchasers aan het woord

dreamchaser

Annemiek Lengs

Annemiek

Twee jaar geleden heb ik wat meer tijd gekregen en ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe zinvolle en goed gevoel gevende invulling. Kijkende op Bredavoorelkaar.nl kwam ik Dream4Kids tegen en werd ik meteen helemaal enthousiast. Het profiel van Dreamchaser past precies bij mij.  Ik kan mijn creativiteit kwijt, mijn omdenken, mijn organisatorische vaardigheden etc. en bovendien doe je dit allemaal voor een blij en vrolijk gezicht.

Heidi
Annemiek attendeerde me op Dream4Kids. De organisatie sprak me meteen aan omdat het zich richt op die kinderen in de samenleving die het hard nodig hebben om een keer in het middelpunt van de belangstelling te staan. Verder vond ik het fijn om te weten dat de kinderen door professionals worden aangedragen. En daarbij, Annemiek en ik zijn beide van het organiseren, we vinden het heerlijk om zoveel mogelijk te bereiken.

Annemiek
Samen hebben we recentelijk onze derde Droomdag georganiseerd.

Een Droomdag voor twee Droomkinderen tegelijk, twee broertjes. Het was even puzzelen om de verschillende jongensdromen in één dag samen te laten komen, maar het is ons gelukt. Beide broertjes en de vriendjes waren wild enthousiast.
Het organiseren van een Droomdag is genieten: eerst ga je kennismaken met het Droomkind, elke keer weer een leuke en verrassende ontmoeting. Dan ga je bedenken welke activiteit zeker in zo’n dag moet komen en probeert dit te regelen. Bij onze 1e Droomdag was dit een bezoek aan een man met 36 husky’s, bij de 2e Droomdag was dit meedoen met een training van een bijzondere politie-eenheid en bij onze 3e Droomdag was dit een bezoek aan de BUAS, de Game-universiteit.

En als zo’n droom dan vaststaat ga je leuke en originele dingen eromheen bedenken, dit kunnen hele kleine dingen zijn.

De uitvoering van de Droomdagen kost veel geld en omdat we het organiseren van een Droomdag leuk vinden en dit vaker willen doen, realiseerden we ons dat het handig zou zijn als we meer geld op de rekening zouden hebben, zodat we niet elke keer dezelfde mensen hoefden te vragen om ons te sponsoren. We zijn bij een ambachtelijke en goed bekendstaande chocolatier in Breda binnengestapt met de vraag of hij samen met ons een actie van chocoladeletters wilde starten. En nadat hij op de website van Dream4kids had gekeken wilde hij dit graag doen. Zo hebben we al twee jaar achter elkaar rond Sinterklaas vele chocoletters verkocht, voorzien van het Dream4Kids logo en op verzoek ook met bedrijfslogo’s of lieve teksten erop. Bedrijven en ook verenigingen vinden dit een leuke mogelijkheid om hun medewerkers of leden te verrassen met een “goed doel” letter.

Heidi
We hebben nu drie Droomdagen georganiseerd en we merken dat we er steeds bedrevener worden, terwijl we toch voor alle Droomdagen zorgen dat het bijzondere unieke gebeurtenissen zijn voor de kinderen.

Annemiek

Er is niet één leuk iets, er zijn er meer:
– de blije gezichten van onze droomkinderen als je ze vertelt over de volgende activiteit op zo’n dag. Echt leuk.
– De fijne samenwerking met Heidi en ook met de dames van Dream4kids.
– het feit dat de Droomdag niet alleen voor ons droomkind om te dromen is maar ook voor ons. Van te voren droom je over hoe de dag zal gaan verlopen, nou, en als deze dan ook precies zo verloopt geeft dat een super goed gevoel.

Heidi
Op de Droomdag van Mercedes vond ik de manier waarop haar droom om wolven te aaien uit kwam. Wolven zijn niet echt aaibaar, maar de husky, die er erg op lijkt is dat wel. In de buurt van Eindhoven mochten we een eigenaar van maar liefst 36 husky’s bezoeken! Mercedes was er stil van, wij waren zelf ook erg onder de indruk.

Annemiek

Vele mooie, bijzondere en bovenal gezellige activiteiten organiseren die mensen verbind en mensen helpen hun processen te verbeteren zodat ze in één keer snel en goed kunnen doen wat hun bedoeling is.

En daar horen Droomdagen bij. Zo mooi dat je een kind met een trauma een mooie dag kunt bezorgen, waar het kind nog lang met veel plezier op terugkijkt en waarmee het waardering van klasgenootjes krijgt. Want het is echt fijn om een droomkind spontaan te horen zeggen: o, wat zal de klas jaloers zijn…. Of dat de juf nadien zegt: opeens willen weer kinderen naast haar/hem zitten of dat de verzorger zegt: het kind wordt weer gevraagd voor feestjes. Het is toch geweldig als een droomkind een mooi verhaal in de klas kan vertellen en op zo’n moment op een voetstuk wordt geplaatst. Deze momenten en positieve ervaringen gun ik ze van harte en daar streef ik naar.

Heidi
In de toekomst wil ik eerst nog veel Droomdagen kunnen organiseren. We hebben nu een budget waar we een aantal kinderen een geweldige dag mee kunnen bezorgen.

Mijn eigen dromen zijn niet groots. Ik kijk er enorm naar uit om over een aantal jaren samen weer te gaan reizen. Met een camper of op de fiets door Zuid-Europa. En vooral genieten.

Annemiek
Zorg voor een collega Droomgids die jou begrijpt en aanvult, want met z’n tweeën een Droomdag organiseren geeft veel plezier en voorpret. Je kunt samen sparren en ideeën uitwisselen. Het werken in een duo stimuleert, motiveert en inspireert. Bovendien kun je op de dag zelf de taken verdelen.
Het organiseren van een Droomdag is niet moeilijk, alles wat je verzint is al goed. Probeer wat details verrassend in te vullen, zoals bv. een chauffeur in een lakeienpak, een restaurant met een welkom-ballon of een videofilmpje van iemand. Zo wordt elke minuut een belevenis.

Heidi
Benut vooral de kennis van Dream4Kids zelf ten aanzien van de contacten die er al zijn uit eerdere Droomdagen. En benut je eigen netwerk. Er is altijd wel iemand die iemand kent die…. En voor je het weet heb je weer iemand te pakken die je graag verder helpt!